מרכז גמילה מסמים

מערכת שורש  ח טבת, תשפא  12/23/2020

אשפוז במרכז לגמילה מסמים מהווה את המסגרת הבטוחה ביותר עבור כל אדם מכור לסמים...
.......................

מרכז גמילה מסמים

מרכז גמילה מסמים הוא למעשה מסגרת אשר מאפשרת גמילה גופנית בתנאי אשפוז משימוש בחומרים פסיכו אקטיביים כגון: סמים ואלכוהול. מדובר על חומרים שעלולים להביא את האדם לשינוי התנהגותי משמעותי, לשנות את המראה הוויזואלי שלו ועוד. אין ספק כי לסמים יש השפעה שלילית מאוד על האדם, בין אם מדובר על סמים קלים ובין אם מדובר על סמים קשים. על כן, כל משפחה ששמה לב כי אחד מבני המשפחה מכור לסמים, חייבת לעשות כל מה שניתן בכדי להכניס את המכור למרכז גמילה. מרכז גמילה מציע את האופציה הטובה ביותר כיום עבור מכורים. חשוב לדעת שמכורים שלא נכנסים לתוכנית גמילה, עלולים למצוא את עצמם פוגעים באופן מהותי בעצם ובבני המשפחה שלהם ועלולים להגיע למצבים של פגיעות בריאותיות חמורות ואף למוות.

למה גמילה מסמים דווקא במרכז גמילה?

גמילה פיזית מסמים היא לא דבר כלל והיא מהווה את השלב ההכרחי והראשון בכל תהליך גמילה. בכדי להיגמל מהסמים יש צורך לשחרר את הגוף מההשפעות של הסם ומתסמיני הגמילה אשר יכולים להופיע בשעה שהמטופל לא צורך סמים. משך הגמילה הפיזית משתנה לאדם לאדם, בהתאם לסוג החומר שהוא מכור אליו, הכמויות שהוא רגיל לצרוך, תדירות השימוש שלו ועוד.

התופעות הגופניות שיכולות להופיע כאשר אדם נגמל מהסם שהוא רגיל לצרוך הן לא קלות. מבחינה פיזית האדם יכול לחוות כאבים גופניים שונים, עוויתות מתוך רצון להשיג את הסם, רעד, בחילות, הזיות ועוד. מבחינה נפשית האדם יכול לחוש דיכאון, חרדות ועוד. במרכז גמילה יודעים כיצד להתמודד עם התופעות השונות שמופיעות בקרב כל אדם שמצוי בשלב הראשון של תהליך הגמילה. מעבר לעובדה שהאדם מצוי בהשגחה תמידית של הצוות, הוא מקבל תחליפים מותרים שונים לסמים שיכולים לסייע לו להתמודד עם תופעות הגמילה. אין ספק כי גמילה במרכז גמילה היא קלה יותר ויעילה יותר מאשר גמילה בכל מקום אחר.

במה מסייע לאדם אשפוז במרכז גמילה?

אשפוז במרכז לגמילה מסמים מהווה את המסגרת הבטוחה ביותר עבור כל אדם מכור לסמים. אם אתם כמשפחה מבינים כי בן משפחה אהוב ויקר לכם מכור לסמים, גם אם הוא מביע התנגדות, לטובתו עליכם להכניס אותו למרכז גמילה. מעבר לעובדה שיסייעו לאדם להתמודד עם התופעות הפיזיות של הגמילה במרכז זה, לאחר שיחלפו התופעות הפיזיות, הוא יקבל את הטיפול המתאים והתמיכה שיסייעו לו לא לחזור לסמים. כמובן שגם לאחר שהוא יצא מהמרכז הוא צריך להמשיך לקבל מעטפת טיפולים מתאימה, אך ניתן לומר כי אשפוז במרכז זה מהווה שלב ראשוני וקריטי לצורך גמילה מוצלחת. על כן, אם אדם מכור לסמים מכל סוג, בשלב הראשון יש לחפש לו מרכז גמילה מסמים שיסייע לו בגמילה בצורה הטובה ביותר מכל הבחינות.

כיצד בוחרים מרכז גמילה?

כיום ניתן למצוא מרכזי גמילה ממשלתיים אשר ניתן לקבל ללא עלות או בעלות מסופסדת מטעם המדינה או מרכזי גמילה פרטיים. על אף שמרכזי גמילה ממשלתיים גם מספקים מענה טוב עבור מכורים, אין ספק כי מרכזי גמילה פרטיים הם הרבה יותר טובים ממרכזים ממשלתיים. מרכזים פרטיים ממוקדים באופן מלא בכל אדם שמגיע אליהם, אין להם מחסור בכח אדם והם לא פעם נראים טוב יותר מבחינת החלל עצמו וכן התנאים שהם מעניקים למאושפזים בהם. הצוות המקצועי הוא מוות מיומן ומנוסה, לכל אדם נבנית תכנית אישית ייעודית לו וכן, נבחנת ההתקדמות שלו כאשר המטרה העומדת על הפרק היא שהאדם יצא מהמרכז המדובר כאשר הוא עם כלים להתמודדות שיאפשרו לו לא לחזור לסמים.